W 2024 r. Prezydent Miasta Świnoujście wydał łącznie 852 zarządzenia. Największa liczba zarządzeń podejmowana była w obszarze nieruchomości komunalnych (341). W drodze zarządzeń nabywano nieruchomości, a także podawano do publicznej wiadomości wykazy nieruchomości przeznaczonych do zbycia, bądź oddania w dzierżawę. Znaczna część zarządzeń odnosiła się też do rezygnacji z prawa pierwokupu.
Prezydent Miasta wydał również 144 zarządzenia w obszarze zamówień publicznych. Na ich mocy udzielano zamówień publicznych, wszczynano postępowania o ich udzielenie oraz powoływano Komisje Konkursowe do zaopiniowania ofert.
Istotną część zarządzeń stanowiły sprawy organizacyjne Urzędu, m. in. powoływano Komisje Rekrutacyjne do przeprowadzenia wyborów na wolne stanowiska urzędnicze, dokonywano zmian w regulaminie organizacyjnym Urzędu Miasta Świnoujście.
Zarządzenia obejmowały także kwestie finansowe, m.in. zmiany w kwotach wydatków oraz w planie dochodów i wydatków w budżecie Gminy Miasto Świnoujście na 2024 r. a także udzielanie dotacji dla przedszkoli i szkół.